Grafika komputerowa.

Generowanie map wielu nieliniowych świateł.

By wygenerować mapę z jednym światłem korzystamy z równania okręgu oraz równania światła liniowego, badż nieliniowego. (Dla światła skierowanego centralnie, prostopadle do ekranu - wyjdzie coś w rodzaju słoneczka: Jasne wewnątrz, ciemne na obrzeżach). W przypadku wielu świateł w każdym punkcie mapy liczymy wartość natężenia i kolor każdego światła i stawiamy wartość daną dla najsilniejszego w danej chwili źródła światła (tzw. normę nieskończoność) - (tak robię ja); możemy też liczyć średnią arytmetyczna (wolniej) lub geometryczną świateł (jeszcze wolniej) lub jeszcze inaczej.

Wygenerowana losowo mapa trzech nieliniowych świateł
gotowa do zastosowania w sferycznym mapowaniu środowiska.

Wygenerowana losowo mapa trzech nieliniowych świateł
gotowa do zastosowania w sferycznym mapowaniu środowiska.