Grafika komputerowa.

Mapowanie wybojów + teksturowanie równolegle

Możemy też mapować tekstury + mapy oświetlenia + mapy wybojów jednocześnie. Ta technika umożliwia uzyskanie tzw. tekstur z przesunięciami (lub coś na ten kształt). Można zrobić torusa o fakturze opony. W przypadku tekstur korespondujących z mapami wybojów wydobywamy cechy tej tekstury. Jak to zrobić? Interpolujemy tekstury zwykłą i oświetlenia i mapę wybojów równocześnie i zaburzamy zgodnie z mapą wybojów, każdy pixel (ale tylko ten z mapy oświetlenia) do określania barwy używamy wzoru col1*col2/256. Przy czym w przypadku 24 bitowego koloru uwzględniamy wszystkie składowe R,G,B.

Obiekt teksturowany, przy jednoczesnym 
   nakładaniu mapy świateł i wybojów. Wyboje korespondujące z teksturą.

Obiekt teksturowany, przy jednoczesnym 
   nakładaniu mapy świateł i wybojów. Wyboje wygenerowane losowo.