Grafika komputerowa.

Sferyczne mapowanie środowiska

Sferyczne mapowanie środowiska jest to pokrycie zgodnie z wektorem normalnym trójkątów specjalnie spreparowaną teksturą, z których zbudowana jest bryła. W praktyce używamy wektorów normalnych związanych z punktami, (węzłami) danej bryły, które sąwartością średnią normalnych trójkątów (powierzchni), które mają styczność z danym węzłem. Do preparowania tekstury używamy równania okręgu. w przypadku pojedyńczego światła kierunkowego, skierowanego prostopadle do ekranu tekstura przypomina "słoneczko" jasna pośrodku i ciemna na obrzeżach. Do nakładania tekstury używamy wzorów:
u = Nx/2 + 0.5
v = Ny/2 + 0.5
Nx, Ny -> składowe x i y wektora normalnego wierzchołka.
u, v -> współrzędne tekstury.

Sferyczne mapowanie środowiska Sferyczne mapowanie środowiska

Sferyczne mapowanie środowiska Sferyczne mapowanie środowiska